Odpovídají vám vaši prodejci a obchodníci, že „zákazníci jsou už rozebraní“?
Že „všichni jen chtějí slevu „?
Nebo že lidé „nemají zájem“?
A vy přesto chcete, aby našli nové zákazníky a prodávali víc?
Krutou pravdou přitom je, že pokud nedostanou nový impuls, sami od sebe se nezmění:
I nadále je budete na každé poradě prosit, vyzývat nebo přímo tlačit k tomu, aby se snažili víc. I nadále budete opakovat, že mají hledat nové způsoby, jak si zákazníky otevřít a získat. A i nadále budete frustrovaní z toho, že se nesnaží tak, jak byste si představovali.
Ve vás ale bude postupně bobtnat zlost. Oni si mezi sebou budou říkat, že jejich oblasti a zákazníkům nerozumíte, ale přesto na ně tlačíte. A jednoho dne vám ujedou nervy. Jim se přestane vaše peskování líbit. Pohádáte se. Vy jim dáte výpověď. Nebo oni odejdou sami. Celé to začne znovu.
Ale to vám prodej nezvýší, že?
Aby se něco skutečně změnilo, musí přijít impuls.
Takový impuls, po kterém si vaši prodejci a obchodníci sami řeknou, že se chtějí změnit.
Dělat to jinak. A líp.
A musí na to přijít sami, protože nařízení, příkazy a rozkazy fungují jen zřídka:
Pokud dostaneme cokoliv příkazem, pracujeme pak jen z povinnosti. Hledáme způsob, jak si tu práci zjednodušit. Jak se z ní vyvlíknout. Nebo jak ji hodit na někoho jiného.
Jakmile se ale pro něco rozhodneme sami, neděláme už jen to nezbytné minimum.
Naopak: Přestane nám záležet na čase. Na náročnosti. Nebo na okolí.
Jakmile se rozhodneme, že „to“ chceme udělat (a že to chceme udělat pořádně), najednou v sobě najdeme odvahu, sebejistotu i sílu překonat jakoukoliv překážku. Nevadí nám odmítnutí, neúspěch či porážka. Jsme totiž přesvědčeni, že jdeme tou správnou a nejlepší cestou. A pracujeme a snažíme se do té doby, než toho výsledku dosáhneme.
Jak to tedy udělat, aby se takto nastartovali a nadchnuli i vaši kolegové?
Tak, aby se sami rozhodli, že chtějí víc prodávat?
A aby i staří mazáci byli ochotni (a sami chtěli) používat nové postupy, jak zákazníky oslovit a jak prodávat?
Stáhněte si průvodce "Aby naši obchodníci nosili více objednávek"
Odpovědi na vaše otázky…
Obsahy těchto tréninků navrhneme na základě našich 20letých zkušeností... v tomto návrhu ale můžete škrtat či doplňovat. Tak, aby výsledek obsahoval přesně to, co si přejete.
Někdy ke změně stačí jednodenní školení, které připomene, na co kolegové už zapomněli. Jindy se potkáme dvakrát, třikrát. V některých případech se vracíme opakovaně a několikrát do roka... a obsah školení posunujeme s tím, jak se pracovníci zdokonalují a zlepšují.
Samotné místo si můžete tedy určit sami, pro úspěch celé akce je ale nutné, aby bylo dostatečně vzdušné/prostorné. (Aby v něm nebyli účastníci jakkoliv rušeni a aby zde byly k dispozici pomůcky, které mohou být při školení potřeba - někdy promítací plátno, projektor, apod.) Neznáte-li vyhovující prostor ve vašem okolí sami, najdeme vám ho.
Jako lidé ale nejsme tak jednoduše neprogramovatelní. Naše životní zkušenosti, vzdělání a pracovní (ne)úspěchy nás za ty roky mnohdy ovlivnily tak, že změna vyžaduje čas a neustálé připomínání, opakování, podporu a povzbuzování.
Chcete-li začít celou proměnu krátkou přednáškou (30 – 120 min), zařadit ji do celého programu můžeme. Proměna chování a přístupu pracovníků přijde ale až poté, co absolvují celé školení, které je promění.
Někdy budou "jen" sedět a poslouchat. Jindy budou pracovat ve skupinkách. Někdy ve dvojicích. Někdy samostatně. Některé úkoly budou prezentovat ostatním. Jiné si pouze odnesou domů jako osobní inspiraci. Někdy se budou smát. Jindy budou pozorně poslouchat.
Celé školení ale bude postavené z různorodých prvků tak, aby vaši pracovníci po celou dobu viděli, slyšeli a cítili, že nejde o žádnou teorii... ale o praktické tipy, doporučení a postupy, které mohou použít ve své práci hned druhý den. Pochopí přitom, co hrozí, když se budou vracet do zajetých kolejí a proč je důležité tu svou osobní proměnu podstoupit. A odnesou si také nástroje, pomůcky a inspiraci k tomu, aby v tom souboji sama se sebou skutečně uspěli.
(a) Provedeme důkladnou přípravu tak, aby se školení přesně trefilo do situace, kterou řešíte. (Proč probírat něco, co se vás netýká, že...)
(b) Lektoři mají zkušenosti, ze kterých mohou čerpat. Ideálně přímo z vašeho oboru. A sami podobnou situaci už řešili.
(c) Vaši pracovníci získají na školení inspiraci, pomůcky a materiály, které jim pomohou vše uplatnit v praxi (i když je pak jejich staré návyky budou vábit zpět do mokřad).
Školitelů, lektorů a konzultantů je dnes plný internet. A metodou pokusu a omylu časem určitě narazíte na nějakého, který se vám bude zamlouvat. Potíž je ale v tom, že i když takový jednotlivec ze sebe vydá maximum, obsáhne jen zlomek toho, co potřebujete ve vaší firmě změnit: Každý umíme jen něco. A o těch, kteří slíbí cokoliv a všechno už oba víme své...
Školení, které je promění, je jiné, protože na to jdeme obráceně, z vaší strany...
Nejednáte s individuálním lektorem, který umí X, Y či Z a bude vás přesvědčovat, že potřebujete právě X, Y a Z. Jak totiž říká staré pravidlo: „Když nemáte po ruce nic jiného než kladivo, připadá vám kdeco jako hřebík".
Jdeme na to obráceně:
Nejdříve zjistíme, jak si představujete výsledek. Poté vybereme z desítek našich lektorů (interních a externích) takové, kteří toto téma ovládají. V dalším výběrovém kole vyřadíme ty, kteří pracují pro vám konkurenční firmy (abychom se nedostali do střetu zájmů). V dalším kole je seřadíme podle toho, jaké mají zkušenosti s vaším oborem činnosti. A vám pak předložíme návrh školení, který povede lektor, který danou situaci a požadovaný výsledek zná a zažil (ve vlastní firmě, ve vlastním zaměstnání nebo jako externista v jiné, vám nekonkurenční firmě). A dokáže tak s vašimi pracovníky mluvit (a získat si je) nikoliv jako "cizák, který tomu nerozumí", ale jako "jeden z nás".
Řekněte nám tedy, co chcete ve firmě změnit. A najdeme vám postup, školitele a pro vaši pracovníky pomůcky, kterými toho dosáhnout...
Na spočítání toho, jestli se takové školení vyplatí, jsou vlastně tři cesty:
a. Spočítat si, kolik dnes platíme za zbytečnou/opakovanou práci? Prostoje? Vícenáklady způsobené špatnou organizací práce? Zaučování nových lidí, protože ti původní odchází jinam?
Neslibujeme, že mávnutím zázračného proutku zmizí všechny chyby, prostoje a nedorozumění, které se dnes u vás dějí. Jedním mávnutím určitě ne :-). Ale když budeme mávat my (školením, které je promění) i vy (následnou podporou a vedením lidí k tomu, aby dodržovali to, co se naučili), tak si troufneme říct, že alespoň polovina těchto zbytečných nákladů (vlastních gólů) by vám mohla odpadnout.
Tyto peníze tedy realizací školení, které je promění, ušetříte. Znamenala by taková úspora nákladů vyšší částku, než je cena školení? Pak se to vyplatí...
b. Spočítat si, o kolik objednávek/zákazníků dnes přicházíme tím, že je neumíme udržet.
Každý zákazník, který u vás přestane nakupovat, snižuje vaše tržby a zisk. Někteří víc, někteří míň. Ale pokud jejich odchod nezastavíte (nebo aspoň neudržíte v rozumné míře), nakonec skončíte bez zákazníků úplně.
Když si přitom vzpomenete na důvody, proč jste vy sami přestali někde nakupovat, bylo to někdy kvůli ceně... ale často kvůli tomu, jak se tam k vám (ne)chovali. Co vám (ne)provedli. Co vám (ne)řekli.
Ze stejných důvodů dnes od vás bohužel odchází i vaši zákazníci a právě na školení, které je promění, se vaši lidé naučí, co udělat, aby tomu zabránili.
Omezí-li tedy odchod zákazníků a objednávek, o které dnes přicházíte, o víc, než kolik bude stát školení, pak se to vyplatí...
c. Spočítat si, kolik objednávek by mohli vaši pracovníci přinést navíc.
Kdyby se vašim lidem uvolnila třeba jen půlhodina denně navíc na to, aby mohli získávat nové zákazníky a nové objednávky, kolik by to pro vás znamenalo? A kdyby se po školení, které je promění, dokázali této činnosti věnovat třeba o celou hodinu denně navíc? Vydělalo by vám to za týden, měsíc či za rok více, než kolik za školení zaplatíte? Pak se vám vyplatí...
Máte-li tedy ve vaší firmě dostatečně velkou zasedací či konferenční místnost, můžeme školení uspořádat tam. Pokud to ale bude možné, přimlouváme se pro realizaci mimo vaši firmu (přitom to nemusí být od ní daleko, stačí třeba jen v penzionu/hotelu/konferenčních prostorách poblíž).
Důvod je jednoduchý: Pokud budou vaši lidé v domácím prostředí, bude je to svádět k tomu, aby si odskakovali řešit pracovní záležitosti. Odbíhali plnit "urgentní" úkoly. A byly ze školení vytahování ostatními, kteří s nimi "nutně potřebují něco probrat". Jakmile ale prostředí změníme, tyto neodkladné úkoly mávnutím zázračného proutku zmizí. A místo toho, aby proudili po celý den dovnitř a ven – s roztříštěnou pozorností – se budou celý den soustředit na to, co jim pak tu další práci zjednoduší, zefektivní a usnadní.
Současně ale víme, že pracujeme s lidmi. Nenaprogramovatelnými bytostmi, které mají někdy všechny informace, znalosti a podporu k tomu, aby dosáhli toho, po čem touží... ale oni to přesto neudělají. Školení připravíme tak, aby zaujalo. Vaši pracovníci se na něm dozví, co potřebují. Odnesou si pomůcky, které jim to pomohou zrealizovat v praxi. Aby to pak ale všechno skutečně začali v každodenním životě užívat a postupovat podle toho, potřebují vaši trvalou podporu.
Nikdo z nás nechce, aby se na školení nadchnuli, ale po několika týdnech z nich vše vyprchalo a oni se vrátili do starých kolejí. Připravujeme vše proto, aby staré koleje zarostly trávou a oni se pohybovali navždy už jen na těch nových. Potřebujeme ale od vás, abyste je na ty nové naváděli, kdykoliv začnou mířit. Usměrňovali je. A podporovali. A pokud my zrealizujeme školení a vy následnou podporu, celé se to podaří. Platí?
Můžeme si toho totiž spoustu navykládat, donekonečna se scházet a vše si dokola ujasňovat. Nebo neplýtvat časem a rovnou se pustit do práce.
Průvodce jsme pro vás připravili tak, aby vám usnadnil třídění myšlenek, ulehčil vám vyjasnění toho, co od vašich lidí vlastně chcete a to vše nám sdělit tak, abyste nemuseli nic složitě vysvětlovat: Vaše odpovědi v průvodci nás navedou. Dostaneme tím od vás jasné zadání. A celé to můžeme spustit co nejdříve.
Stačí si tedy stáhnout a vyplnit průvodce na této stránce...
Co říkají absolventi
Seminář splnil mé očekávání, velmi úspěšně navázal na mé předešlé poznatky, navíc jsem díky tomuto semináři zjistil, že svoji práci nedělám vůbec špatně. Nejvíce mne zaujala praktická cvičení, při nichž si člověk nejlépe udělá představu o vykládaných pojmech. Mám rád semináře, kde jsou uváděny příklady z praxe.
Lektor nejel podle předem dané osnovy, ale zajímal se o konkrétní dotazy účastníků a poté seminář tomuto přizpůsobil. Dokázal "rozpoutat" velkou komunikaci navzájem. Líbilo se mi, že jsme byli přímými účastníky a spolutvůrci semináře, ne jen posluchači.
Dovolte abych Vám touto cestou ještě jednou poděkoval za bezvadně odvedenou práci při realizaci semináře pro naše pracovníky. Seminář nebyl monologem lektora, ale naopak byl veden velice záživnou a poutavou formou dialogu s frekventanty a základní znalosti a dovednosti byly s frekventanty procvičeny na praktických příkladech, což nebývá u všech obdobných seminářů zcela běžné a podle mého názoru právě toto přináší frekventantům naprosto dokonalé pochopení probírané problematiky.
Chci Vám poděkovat za velmi kvalitní obsah i formu semináře. Velkou zásluhu na úspěšnosti měla jeho lektorka, která svým jasným výkladem a bohatou zkušeností z praxe nejen vynutila naši soustředěnou pozornost při výkladu, ale i odborně poradila v konkrétních případech. Získané poznatky mi pomohou při rozhodování v řídící práci.
Byl jsem velice spokojen s obsahem semináře. Co se týče jeho organizace, dle mého názoru byl dobře připraven a veden. Celkově tento seminář hodnotím jako velmi zdařilý a rovněž prospěšný, jelikož nově získané informace mohu využít ve své profesi. Rozhodně bych doporučoval všem, kteří mají o tuto oblast zájem, zejména pak řídícím pracovníkům, se tohoto semináře zúčastnit.
Seminář v naší firmě proběhl ve velmi pozitivní atmosféře. Na přednášené téma se aktivně zapojily naše zaměstnankyně formou cílených dotazů, na které se jim od přednášejícího dostalo patřičného vysvětlení, plusem byla oboustranná diskuse, která byla důkazem zájmu o přednášené téma a oživila přednášku.
Příklady Školení, které je promění, pro obchodníky a prodejce
Jak otevřít a získat nové zákazníky... třeba po telefonu
Rozdílem mezi telefonátem, který zákazník položí s nezájmem a tím, ve kterém se s námi zaujatě baví, je v obsahu toho, co do telefonu …
Jak chytře reagovat na námitky a odmítání... a proměnit původní ne v rozhodné ano
Postupů, jak se vypořádat s odmítnutím, negativní reakcí a námitkou zákazníků je celá řada. A právě na tomto školení si ukážeme, …
Jak napsat email, po kterém se zákazník ozve... třeba rovnou s objednávkou
Jak napsat email tak, že zákazníka zaujme? Že si po přečtení řekne, že by o tom chtěl zjistit víc? Že si obchodníka zavolá na osobní …
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/widgets/widget-featured-page.php on line 94
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/widgets/widget-featured-page.php on line 95
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/widgets/widget-featured-page.php on line 96
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/inc/class-pw-functions.php on line 143
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/inc/class-pw-functions.php on line 143
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/inc/class-pw-functions.php on line 143
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/doc/www.skolenikterejepromeni.cz/www/wp-content/themes/shaka-pt/vendor/proteusthemes/proteuswidgets/inc/class-pw-functions.php on line 143
Jak chytře načerpat novou energii a chuť do práce, když nám ubývá
Na tomto tréninku si ukážeme, jak zlikvidovat hrozbu vyčerpání už v zárodku. A jak najít v práci radost. I když je náročná a složitá